Προβληματίζει η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο Δημάριο-Ξάνθη

18.02.2020 04:03

Νατάσσα Βαφειάδου

Ένεκα της επικείμενης ολοκλήρωσης τμήματος του κάθετου άξονα

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Πεδίο δριμείας αντιπαράθεσης αποτέλεσε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και  Θράκης η επερώτηση που κατέθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης της  «Περιφερειακής Σύνθεσης» κ. Μιχάλης Αμοιρίδης σχετικά με την αντιμετώπιση ελλείψεων και συνθηκών ασφαλείας, στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο Δημαρίου Ξάνθης, λόγω επικειμένης αύξησης την κίνησης,  το παραεμπόριο, καθώς και ζητήματα δίκαιης αποζημίωσης απαλλοτριώσεων σε εκτάσεις κατοίκων της περιοχής.

Κατά την εισήγησή του ο κ. Αμοιρίδης αναφέρθηκε στον μεθοριακό σταθμό των ελληνοβουλγαρικών συνόρων στο Ρούντοζεμ που όπως τόνισε το πρώτο τμήμα του αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020 και θα φέρει αυξημένες ροές επισκεπτών, ενώ έκανε ειδική αναφορά στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο υφιστάμενο δίκτυο Δημάριο – Ξάνθης, που όπως τόνισε χρησιμοποιείται ήδη για την μετακίνηση χιλιάδων πολιτών, παρουσιάζοντας ωστόσο τεράστιες ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας.

Η επερώτηση του  κ. Αμοιρίδη αφορούσε στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως προς την διασύνδεση των δύο οδικών αρτηριών, τις ενέργειες βελτίωσης του υφιστάμενου «προβληματικού» δικτύου Δημαρίου - Ξάνθης, καθώς και ενδεχόμενες ενέργειες για την πάταξη του παρεμπορίου που αναμένεται να αυξηθεί, το ζήτημα των αποζημιώσεων κατοίκων των περιοχών Δημάριο και Μελίβοια λόγω των απαλλοτριώσεων και τέλος το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των παραπάνω, ώστε όπως τόνισε «να υπάρχει ένα καλό οδικό δίκτυο στην Ξάνθη για όσους το χρησιμοποιούν καθημερινά».

Νίκος Ευφραιμίδης: «Είμαστε εδώ για να παράξουμε έργο»

Τον λόγο έλαβε ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Νίκος Ευφραιμίδης, ο οποίος αναφερόμενος στο γραπτό κείμενο της επερώτησης που κατέθεσε ο κ. Αμοιρίδης τον κατηγόρησε για απαράδεκτους χαρακτηρισμούς και προσπάθεια δημιουργίας λανθασμένων εντυπώσεων. «Μιλάτε για τεράστιες ελλείψεις και θέματα ασφάλειας όταν έχουμε εγκρίνει από το τεχνικό πρόγραμμα 1 εκατ. ευρώ για την άρση επικινδυνότητας του δικτύου στο Δημάριο της Ξάνθης» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως «πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβετε ότι είμαστε εδώ για να παράξουμε  έργο».

Ο κ. Ευφραιμίδης αναφέρθηκε και στο ζήτημα του παρεμπορίου, τονίζοντας πως οι αρμόδιες υπηρεσίες κάνουν συνεχείς ελέγχους σε συνεργασία με την Αστυνομική Διεύθυνση, κατά τους οποίους δεν διαπιστώνονται παραβάσεις, ενώ για το ζήτημα των απαλλοτριώσεων εξήγησε πως οι αποζημιώσεις εξαρτώνται από τη δικαιοσύνη, διερωτώμενος αν κατά την άποψη του κ. Αμοιρίδη θα πρέπει να υπάρχει παρέμβαση στις αποφάσεις αυτής.

«Η ΠΑΜΘ στήριζε και συνεχίζει να στηρίζει το συγκεκριμένο έργο που είναι μεγάλης σημασίας για τον τόπο και την Περιφέρεια ΑΜΘ συνολικά, βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την Εγνατία Α.Ε. που είναι η υπεύθυνη εταιρεία για τη μελέτη και εκτέλεση του έργου και ως προς το οικονομικό μέρος προτίθεται να αυξήσει την συμβολή της στην συνέχεια εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες» ανέφερε.


Μ. Αμοιρίδης: «Θα έπρεπε να κυνηγήσετε τον στόχο και το αποτέλεσμα»

Κατευναστικός ως προς τις αντιδράσεις επανήλθε στη δευτερολογία του ο κ. Αμοιρίδης, εξηγώντας πως τα ερωτήματα τα οποία υπέβαλλε δεν είχαν ούτε συκοφαντικό ούτε χλευαστικό προς το πρόσωπο του κ. Ευφραιμίδη χαρακτήρα αλλά είναι συγκεκριμένα ερωτήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία, κάνοντας λόγο για κυνήγι φαντασμάτων την ώρα που «θα έπρεπε να κυνηγήσετε τον στόχο και το αποτέλεσμα». Απαντώντας και στον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστο Μέτιο ο οποίος επίσης εξανέστη κατηγορώντας τον κ. Αμοιρίδη για «παραποίηση» κάθε κειμένου και επερώτησης που καταθέτει, ο δεύτερος τόνισε πως η πρότασή του αφορά στην συνεργασία με τον αρμόδιο Δήμο ώστε να αναδειχθεί η ιδιαιτερότητα της περιοχής και προς την Εγνατία Οδό ώστε να διεκδικηθούν μεγαλύτερες αποζημιώσεις που ήδη δημιούργησαν και θα δημιουργήσουν και περαιτέρω προβλήματα στο μέλλον.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine