Βαζει μπροστα για τις νεες θεματικες στα σχολεια το υπουργειο Παιδειας

Στο «αέρα» του διαδικτύου η ανοιχτή πρόσκληση του ΙΕΠ

Ανοιχτή πρόσκληση εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την υποβολή εκπαιδευτικού υλικού σε σχέση με την υλοποίηση των νέων θεματικών στα σχολεία. Με αυτόν τον τρόπο «εγκαινιάζεται» και επισήμως, όπως εξηγείται σε σχετική ανακοίνωση, η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να εφοδιάσει με σύγχρονες δεξιότητες μέσα από τη βιωματική και εργαστηριακή μάθηση τους μαθητές.
 
Να θυμίσουμε ότι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπως τιτλοφορούνται, εντάσσονται πιλοτικά στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από το Σεπτέμβριο του 2020, με κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα).
 
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θα αξιοποιηθούν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας σε όλους τους τύπους Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας. Στρατηγική προτεραιότητα – παράλληλα με τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων – είναι να ενισχυθεί η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλλά και να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας.
 

Ποιοι θα είναι οι 4 βασικοί θεματικοί κύκλοι και οι επιμέρους θεματικές τους

 

Θεματικοί κύκλοι Επιμέρους Θεματικές  
Ζω καλύτερα Ευ ζην – Μαθήματα ζωής και αγωγής της υγείας Αυτομέριμνα και πρόληψη,  
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση,  
πρόληψη των εξαρτήσεων,  
οδική ασφάλεια,  
διατροφή,  
ψυχική υγεία  
   
Φροντίζω το περιβάλλον Περιβάλλον – Άναψε πράσινο για τον πλανήτη Κλιματική αλλαγή,  
Οικολογική συνείδηση,  
Αειφόρος ανάπτυξης,  
Φυσικές καταστροφές,  
Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά  
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά Ανθρώπινα δικαιώματα,  
Εθελοντισμός,  
Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα  
   
Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας,  
Νεανική επιχειρηματικότητα,  
Ρομποτική,  
STEM/STEAM,  
Νέες τεχνολογίες,  
Γνωρίζω τα επαγγέλματα  

 

Ποιες είναι οι δεξιότητες που καλλιεργούνται

 
Μέσα από τις θεματικές στόχος είναι να καλλιεργηθούν στους μαθητές δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός.
 

Ποια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί

 
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα/υλικό, που θα υποβληθούν σε συνέχεια της πρόσκλησης του ΙΕΠ, θα τύχουν αξιολόγησης και επεξεργασίας από ειδική ερευνητική ομάδα του ΙΕΠ, ώστε να σχεδιαστεί πρόγραμμα σπουδών για κάθε θεματικό κύκλο/εργαστήριο, διαβαθμισμένο ηλικιακά, και να συγκροτηθεί στη συνέχεια μια ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα ανοικτών προγραμμάτων σπουδών για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (Πλατφόρμα 21+). Πρόκειται για μία πρώτη ουσιαστική προσπάθεια να καθιερώσουμε τη χρήση πολλαπλών πηγών και μέσων, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συγκριτικής ανάλυσης.
 

Ποιος θα είναι ο ρόλος των φορέων

 
Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία των φορέων ώστε να χτιστούν Προγράμματα Σπουδών από «κάτω προς τα πάνω». Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλουμε στην πράξη στη διαμόρφωση ανοιχτών και δημιουργικών σχολείων.
 

Ποιος θα επιμορφώνει

 
Πιστοποιημένοι επιμορφωτές εξειδικευμένων φορέων, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού εξειδικευμένα στην εργαστηριακή-ανακαλυπτική μάθηση, θα αναλάβουν τον παιδαγωγικό σχεδιασμό (curriculum design) και την επιμόρφωση ενηλίκων, καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης.
 

Ποιος θα διδάσκει

 
Στη συνέχεια εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση θα αναλάβουν την υλοποίηση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει.
 

Νίκη Κεραμέως: «Να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά»

 
Σε δηλώσεις της, η Υπουργός, κα Νίκη Κεραμέως, τόνισε πως «σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, στρέφουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής, για να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλοεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο. Η πρωτοβουλία μας αυτή εξυπηρετεί και μια νέα φιλοσοφία: αλλαγή από “κάτω προς τα πάνω”, με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία έμπειρων φορέων, τα επιστημονικά εχέγγυα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Νέες δεξιότητες, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, για να χτίσουμε το σχολείο του αύριο».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.